Google Analytics 4 ma wiele nowych i ciekawych funkcji. To jedna strona medalu, druga to to, że na próżno szukać w nim raportów, do których przyzwyczailiśmy się w universal analytics. Na pomoc przychodzi nam karta eksploruj. Pozwala ona tworzyć raporty na podstawie szablonów, dzięki temu łatwiej nam dotrzeć do potrzebnych informacji. Przyjrzyjmy się pokrótce dostępnym możliwościom.
Spis treści
ToggleNa początku wybieramy kartę “Eksplorowanie”
następnie zobaczymy kilka sugerowanych szablonów, na podstawie których możemy rozpocząć budowę naszego indywidualnego raportu
Eksploracja swobodna
Popularny szablon,który pozwoli Ci na zgromadzenie danych w tabeli. Możesz tutaj zestawiać ze sobą wymiary i dane. Na przykład możesz zestawić ze sobą kraje,miasta i ilość użytkowników dla każdej z lokalizacji:
tutaj warto wspomnieć o przydatnym rozwiązaniu, jakim jest możliwość szybkiego utworzenia segmentu użytkowników. Taki segment możemy wykorzystać później, np w kampaniach Google Ads
przy okazji polecamy zwrócić uwagę na segmenty sugerowane przez GA4, jeżeli nie używamy ich w naszych kampaniach to zdecydowanie warto rozważyć użycie jednego lub kilku z nich:
Eksploracja ścieżki
Tutaj możemy wizualizować ścieżki, jakimi przechodzą użytkownicy naszej strony, na drodze do zrealizowania określonych działań, np. zapisu do formularza, czy dodania produktu do koszyka:
Eksploracja sekwencji
Wykres w formie drzewa, który pozwoli Ci na przegląd ścieżek, np pod kątem tego jak następują po sobie różne eventy w czasie odwiedzin na stronie.
Pokrywanie się segmentów:
Konfigurując ten raport, możesz uzyskać informacje o tym,jak różne segmenty odbiorców nakładają się na siebie. W ten sposób możemy znaleźć w systemie nową kombinację segmentów odbiorców, która pozwoli nam utworzyć zupełnie nową listę do użycia w kampaniach.
Możesz np sprawdzić jaka część ruchu płatnego i jaka ilość transakcji pochodzi z Apple.
Eksplorator zachowania użytkownika:
Raport stworzony w tym miejscu pozwoli na wgląd w zachowania grup użytkowników, a także na analizę poszczególnych użytkowników z osobna
Wartość od początku śledzenia:
Dzięki stworzeniu raportu w tym miejscu, dowiemy się jaka jest średnia wartość pozyskanego użytkownika np w podziale na kanały pozyskania.Warto przetestować różne kombinacje wymiarów Może na przykład okazać się, że średnie przychody na użytkownika z jednego z typów kampanii, są o wiele wyższe niż z pozostałych.
Analiza kohortowa:
W to miejsce warto zajrzeć kiedy zmagasz się z wysokim churnem użytkowników. Analiza kohort, pozwoli nam min. na sprawdzenie po jakim czasie Twoi użytkownicy najczęściej przestają pojawiać się na stronie, a więc kiedy powinniśmy ponownie docierać do nich kampaniami ppc lub działaniami marketing automation. Pokaże nam też jakie kampanie sprowadzają na stronę najbardziej lojalnych użytkowników.
CEO & co-founder
W marketingu od 2014 roku. Rozwijałem swoje kompetencje pracując zarówno w korporacjach takich jak TUI czy Medicover, jak i dla mniejszych organizacji.
Obecnie tworzymy E-lions, aby dostarczać unikalnej wartości na rynku agencji marketingowych.
Michał Niedziela
CEO & co-founder
W marketingu od 2014 roku. Rozwijałem swoje kompetencje pracując zarówno w korporacjach takich jak TUI czy Medicover, jak i dla mniejszych organizacji.
Obecnie tworzymy E-lions, aby dostarczać unikalnej wartości na rynku agencji marketingowych.