3 banalne sposoby na obniżenie kosztu reklamy w Google Ads

 

Już od dłuższego czasu mówi się tym, że nadchodzą coraz cięższe czasy na prowadzenie biznesu.

Rosnące ceny surowców, usług czy też rosnąca inflacja coraz częściej spędzają sen z powiek przedsiębiorcom.  

W tych trudnych czasach chcielibyśmy dołożyć małą cegiełkę i pomóc Wam uniknąć zbędnych kosztów, przeznaczanych na marketing.

W związku z tym zespół E-lions przygotował dla Was kilka prostych zmian, które pomogą Wam obniżyć koszty reklam w Google Ads 

 

e-lions - agencja marketingowa

 

1. Zadbaj o prawidłową lokalizację w jakiej wyświetlać będą się reklamy.


Standardowym ustawieniem reklam jest ustawienie na “Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane (zalecane)”

Jeżeli prowadzimy kampanię, której odbiorcami będą osoby szukające pomocy drogowej ponieważ zepsuł się im samochód i utknęli w danym miejscu to to ustawienie może okazać się bardzo złym wyborem.

Jeżeli samochód zepsuł się 200 km od miejsca zamieszkania danej osoby a Ty kierujesz kampanie do osób zainteresowanych daną lokalizacją, może okazać się, że wyświetlasz właśnie reklamy w innym województwie niż to, w którym realnie świadczysz usługi. 

Aby uniknąć takiej sytuacji, w ustawieniach kampanii, przejdź do lokalizacji i rozwiń “opcje lokalizacji”, następnie wybierz “Obecność: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywają”

 

jak-prawidlowo-ustawic-lokalizacje-w-Google-Ads

2. Wykluczenie wyświetlanie się reklam w aplikacjach mobilnych na poziomie konta


Jednym z najczęstszych błędów jakie widzimy podczas przeprowadzania audytów ustawień w panelu Google Ads jest wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych.

Zazwyczaj te reklamy wyświetlają się  w momencie, w którym dana osoba grając np. w grę musi kliknąć w reklamę lub odczekać jakiś czas aby reklama zniknęła by można było przejść do następnego poziomu gry. 

Często w różnego typu aplikacjach reklamy graficzne wyświetlane są tak, że nie kliknięcie w reklamę jest nie lada wyczynem a płacimy przecież za kliknięcia.

Po wykluczeniu aplikacji mobilnych z reklam w sieci display zawsze obserwujemy znaczącą poprawę współczynnika konwersji.

 

Jak wykluczyć aplikacje mobilne na koncie Google Ads?

 

W narzędziach i ustawieniach w prawym górnym rogu w zasobach wspólnych znajdziemy “Listy wykluczeń miejsc docelowych”.

Po kliknięciu w listy wykluczeń należy utworzyć nową listę i w zakładce “Wpisz” wklejamy 

mobileappcategory::69500

klikamy “dodaj” i zapisujemy listę. 

 

Jak wykluczyć aplikacje mobilne w Google Ads

 

3. Wykluczanie wyszukiwanych haseł w kampaniach w sieci wyszukiwania 

 

 

Zanim uruchomisz kampanię w sieci wyszukiwania, warto jest jest się dobrze zastanowić nad tym na jakie hasła nie chcielibyśmy wyświetlać naszych reklam. 

Jeżeli prowadzimy sklep internetowy i sprzedajemy w nim nowe przedmioty to przykładowo moglibyśmy wykluczyć zapytania związane z przedmiotami używanymi. 

Jeżeli Twoja firma np. specjalizuje się tylko i wyłącznie w kredytach hipotecznych to warto byłby wykluczyć zapytania związane z kredytami dla firm czy np. kredytami konsolidacyjnymi. 

W momencie wybierania słów kluczowych do kampanii, dobrym pomysłem będzie dodanie ich do planera słów kluczowych gdzie możemy uzyskać sporo informacji o tym na jakie słowa będą mogły wyświetlać się nasze reklamy. 

Pole do wykluczeń jest duże, oczywiście w zależności od skali prowadzonych działań zależeć będzie to ile czasu trzeba będzie poświęcić na tego typu pracę. 

 

 

Jak stworzyć listę wykluczających słów kluczowych dla całego konta?

 

W prawym górnym rogu klikamy “Narzędzia i ustawienia” a następnie w zasobach wspólnych wybieramy “listy wykluczających słów kluczowych” i klikamy przycisk “+”

Następnie nazywamy listę i wprowadzamy słowa kluczowe, na które nie chcemy wyświetlać reklam.

 

wykluczanie słów skluczowych