Agencja, czy menedżer wewnątrz organizacji?

Jak skutecznie działać w E-commerce?

Agencja, czy menedżer wewnątrz organizacji?

Co było pierwsze? Kura czy jajko? Takim samym dylematem kierują się zarządzający, menadżerowie e-commercowych biznesów, oraz marketingowcy ciągle próbujący wchodzić w nowe, digitalowe kanały sprzedaży. Od wielu lat dylemat agencja albo ekspert wewnątrz to kluczowe tematy zarządów, menedżerów i działów HR.
Niewątpliwie oba rozwiązania maja swoje plusy i minusy, ale jak wybrać dobrze?

Agencja – spojrzenie z boku oraz bogata wiedza od Google

Niewątpliwą zaletą wyboru agencji jest jej bezstronność. Członkowie i dyrektorzy firm często nie są w stanie spojrzeć na swój biznes z zewnątrz, ponieważ są nim za bardzo przesiąknięci i kompletnie nieobiektywni. Sprawna i zwinna agencja potrafi spojrzeć na biznes zupełnie z boku i pokazać obszary do zoptymalizowania oraz możliwości rozwoju nawet tam, gdzie jeszcze nie myśleli o tym właściciele i menadżerowie. Profesjonalna i kompleksowa agencja e-commerce może być obiektywna i pokazać prawdę, bo nie jest uwikłana w relacje i zależności  wewnątrz firmy. 

Poza tym, realizując kilka lub kilkanaście projektów performance agencja digital  pracuje z różnymi kampaniami co najmniej 8 godzin dziennie, stąd zna wszelkie trendy i tricki, które zoptymalizują Twój budżet i wykorzystają w jak najlepszy sposób. Managerowie marketingu nie spędzają często na kampaniach adsowych więcej niż godzinę, bo mają inne, ważne obowiązki.

Przykład:  czy wiesz jak zoptymalizować strukturę kampanii searchowej a adsach, aby zmniejszyć CPC o 20-30%? Jeśli nie, to doskonały dowód na to, że agencja zewnętrzna zarabia na siebie, wypracowując oszczędności, a dzięki  ciągłemu kontaktowi z google, znają najnowsze trendy pozwalające skutecznie skasować biznes, a nie tylko szukać rozwiązań metodą prób i błędów.

W firmie nie jest możliwa znajomość trendów oraz ciągłych zmian w systemach Google, a w Internecie zmienność to jedyny pewnik, który znamy.

Najważniejsza zaleta agencji, przy dobrej, wspólnej pracy z menedżerem w środku firmy, to umiejętność rozstrzygania wewnętrznych sporów – agencja ma tu kompetencje i praktyczna wiedzę do rekomendacji najefektywniejszych w danym momencie działań. 

A może specjalista performance wewnątrz organizacji?

Atutem posiadania specjalisty performance marketingu w środku organizacji to pełna wiedza o tym, co się dzieje w firmie oraz możliwości reakcji online. Taka osoba jednak nie ma dostępu do wszystkich danych z Google’a przeznaczonych tylko dla agencji. Z czasem przesiąka jednak układami oraz zależnościami w firmie, przez co może podejmować decyzje, które niekoniecznie będą efektywnie zwiększały sprzedaż – taka osoba może stać się nieobiektywna, podejmując nie do końca właściwe często decyzje. I koło się zamyka.

Rozwiazanie – mix współpracy biznesu z wyspecjalizowaną agencją SEM

Najefektywniejsza metoda pracy sprawdzona przez E-lions to połączenie pracy biznesu i wyspecjalizowanej agencji doradczej oraz SEM. W tym przypadku rolą biznesu jest dostarczanie informacji o sprzedaży, planowanych działaniach oraz zmianach w biznesie, a agencja koncentruje się na dowiezieniu wyników i rekomendacji zmian np. na stronie czy dodatkowych wdrożeń. Tak zaprogramowany mechanizm jest najczęstszą przyczyną sukcesu w biznesie.

 

Piotr Janiszewski

Piotr Janiszewski

Strateg marketingowy i konsultant w E-lions.

Przygotowuje kompleksowe strategie i rozwiązania biznesowe dla Firm.
Doradza, konsultuje i optymalizuje procesy marketingowe i sprzedażowe, a także szkoli z zakresu sprzedaży i procesów obsługi Klienta. Ma 15-letnie doświadczenie w pracy między innymi dla: Eurocash, Provident Polska, Tesco UK, Saturn, Media Markt, Grupa Żywiec, Sokołów, Blackroll, Jobobike.

Piotr Janiszewski

Piotr Janiszewski

Strateg marketingowy i konsultant w E-lions.

Przygotowuje kompleksowe strategie i rozwiązania biznesowe dla Firm.
Doradza, konsultuje i optymalizuje procesy marketingowe i sprzedażowe, a także szkoli z zakresu sprzedaży i procesów obsługi Klienta. Ma 15-letnie doświadczenie w pracy między innymi dla: Eurocash, Provident Polska, Tesco UK, Saturn, Media Markt, Grupa Żywiec, Sokołów, Blackroll, Jobobike.

Potrzebujesz wsparcia w marketingu?

Skorzystaj z darmowej konsultacji