Już od dłuższego czasu mówi się tym, że nadchodzą coraz cięższe czasy na prowadzenie biznesu.
Rosnące ceny surowców, usług czy też rosnąca inflacja coraz częściej spędzają sen z powiek przedsiębiorcom.
W tych trudnych czasach chcielibyśmy dołożyć małą cegiełkę i pomóc Wam uniknąć zbędnych kosztów, przeznaczanych na marketing.
W związku z tym zespół E-lions przygotował dla Was kilka prostych zmian, które pomogą Wam obniżyć koszty reklam w Google Ads
1. Zadbaj o prawidłową lokalizację w jakiej wyświetlać będą się reklamy.
Standardowym ustawieniem reklam jest ustawienie na “Obecność lub zainteresowanie: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach, regularnie w nich bywają lub są nimi zainteresowane (zalecane)”
Jeżeli prowadzimy kampanię, której odbiorcami będą osoby szukające pomocy drogowej ponieważ zepsuł się im samochód i utknęli w danym miejscu to to ustawienie może okazać się bardzo złym wyborem.
Jeżeli samochód zepsuł się 200 km od miejsca zamieszkania danej osoby a Ty kierujesz kampanie do osób zainteresowanych daną lokalizacją, może okazać się, że wyświetlasz właśnie reklamy w innym województwie niż to, w którym realnie świadczysz usługi.
Aby uniknąć takiej sytuacji, w ustawieniach kampanii, przejdź do lokalizacji i rozwiń “opcje lokalizacji”, następnie wybierz “Obecność: osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach lub regularnie w nich bywają”
2. Wykluczenie wyświetlanie się reklam w aplikacjach mobilnych na poziomie konta
Jednym z najczęstszych błędów jakie widzimy podczas przeprowadzania audytów ustawień w panelu Google Ads jest wyświetlanie reklam w aplikacjach mobilnych.
Zazwyczaj te reklamy wyświetlają się w momencie, w którym dana osoba grając np. w grę musi kliknąć w reklamę lub odczekać jakiś czas aby reklama zniknęła by można było przejść do następnego poziomu gry.
Często w różnego typu aplikacjach reklamy graficzne wyświetlane są tak, że nie kliknięcie w reklamę jest nie lada wyczynem a płacimy przecież za kliknięcia.
Po wykluczeniu aplikacji mobilnych z reklam w sieci display zawsze obserwujemy znaczącą poprawę współczynnika konwersji.
Jak wykluczyć aplikacje mobilne na koncie Google Ads?
W narzędziach i ustawieniach w prawym górnym rogu w zasobach wspólnych znajdziemy “Listy wykluczeń miejsc docelowych”.
Po kliknięciu w listy wykluczeń należy utworzyć nową listę i w zakładce “Wpisz” wklejamy
mobileappcategory::69500
klikamy “dodaj” i zapisujemy listę.
3. Wykluczanie wyszukiwanych haseł w kampaniach w sieci wyszukiwania
Zanim uruchomisz kampanię w sieci wyszukiwania, warto jest jest się dobrze zastanowić nad tym na jakie hasła nie chcielibyśmy wyświetlać naszych reklam.
Jeżeli prowadzimy sklep internetowy i sprzedajemy w nim nowe przedmioty to przykładowo moglibyśmy wykluczyć zapytania związane z przedmiotami używanymi.
Jeżeli Twoja firma np. specjalizuje się tylko i wyłącznie w kredytach hipotecznych to warto byłby wykluczyć zapytania związane z kredytami dla firm czy np. kredytami konsolidacyjnymi.
W momencie wybierania słów kluczowych do kampanii, dobrym pomysłem będzie dodanie ich do planera słów kluczowych gdzie możemy uzyskać sporo informacji o tym na jakie słowa będą mogły wyświetlać się nasze reklamy.
Pole do wykluczeń jest duże, oczywiście w zależności od skali prowadzonych działań zależeć będzie to ile czasu trzeba będzie poświęcić na tego typu pracę.
Jak stworzyć listę wykluczających słów kluczowych dla całego konta?
W prawym górnym rogu klikamy “Narzędzia i ustawienia” a następnie w zasobach wspólnych wybieramy “listy wykluczających słów kluczowych” i klikamy przycisk “+”
Następnie nazywamy listę i wprowadzamy słowa kluczowe, na które nie chcemy wyświetlać reklam.