Spis treści
TogglePompy ciepła - stworzenie nowego kanału sprzedażowego!
Wyzwanie
Do tego momentu klient prowadził sprzedaż wyłącznie w serwisie allegro. Naszym zadaniem było stworzenie nowego kanału sprzedażowego dla jego biznesu. Po uruchomieniu sklepu skupiliśmy się na pozyskaniu użytkowników z wysokim potencjałem zakupowym.
Implementacja Google Analytics
Działania rozpoczęliśmy od implementacji Google Analytics z rozszerzeniem o ulepszony e-commerce dzięki czemu mogliśmy analizować zarówno przychody z prowadzonych działań jak i analizować sprzedaż konkretnych produktów czy ich kategorii.
Uruchomienie kampanii Google Ads
Kluczową kwestią na samym początku był wybór sposobu promocji produktu. Z wstępnej analizy rynkowej, okazało się, że klient posiada sporą przewagę cenową względem konkurencji natomiast jego brand na tamten moment był nisko rozpoznawalny.
Działania postanowiliśmy podzielić na dwa etapy.
Etap budowania świadomości
Po przeprowadzeniu dokładnej analizy i wykonaniu estymacji, postawiliśmy na sieć reklamową. Największym wyzwaniem podczas całego procesu tworzenia kampanii było odpowiednie dobranie target-u.
W tym celu opracowaliśmy persony klientów. Wykorzystaliśmy do tego dane na temat klientów pozyskane za pomocą google analytics.
Po kilku przeprowadzonych testach udało nam się wypracować „wąskie gardło” w kampaniach, a przeprowadzone analizy pokazały, że użytkownicy dokonują transakcji na późniejszych etapach lejka sprzedażowego.
Etap sprzedażowy
Działania te rozpoczęliśmy od kampanii standardowych w PLA, gdzie klient zanim przeszedł na stronę produktu, widział jego zdjęcie oraz cenę. To pozwoliło nam w dość szybkim przedziale czasowym wygenerować odpowiednią sprzedaż i zabezpieczyć biznes klienta na wypadek utraty konta na allegro.
Podsumowanie
Wszystkie przeprowadzone przez nas działania przez okres 6 miesięcy wygenerowały:
- 96 000 użytkowników odwiedzających stronę
- 289 000 zł przychodu z kampanii Google Ads