Od audytu po wdrożenie nowych kanałów sprzedażowych

0
użytkowników na stronie
0
przychodu z kampanii Google Ads
0
Przychodu w sklepie po 7 miesiącach współpracy
0
przychodu z kampanii Bing Ads

Wyzwania

  1. Audyt konta
  2. Poprawa rentowności kampanii
  3. Zwiększenie skali sprzedaży

Audyt konta Google Ads

W pierwszej kolejności przeprowadziliśmy audyt konta a kluczowe wnioski wynikające z audytu to:

– Błędnie dobrane dopasowania słów kluczowych (dopasowania słów z modyfikatorem „przybliżonym” generowały 78% kosztów a przynosiły tylko 16% przychodów)

– Współczynnik klikalności kampanii produktowych na poziomie 0,43%. Kampanie produktowe generowały ROAS na poziomie 360% a kampania pod tym kątem była liderem w stosunku do pozostałych.

– Brak prowadzonych działań remarketingowych.

Poprawa rentowności kampanii

– Słowa kluczowe z modyfikatorem „przybliżonym”  zmieniliśmy na słowa z modyfikatorem „ścisłe”. Takie działanie pozwoliło nam ograniczyć niepotrzebne koszty kampanii, które przeznaczyliśmy na działania remarketingowe

– Na współczynnik klikalności kampanii mogło wpływać kilka rzeczy takich jak np. zdjęcie, tytuł, brand sklepu czy cena. W tym przypadku okazało się jak udało nam się potwierdzić z właścicielem sklepu, że produkty w większości sprzedawców brane są z tej samej dystrybucji i są automatycznie importowane do sklepu. 

W porozumieniu z właścicielem sklepu postanowiliśmy zmniejszyć cenę produktów o 1 zł (średnia cena produktu w sklepie to 119 zł)i tym prostym sposobem udało nam się te produkty wyróżnić.  

Efekt?

Zmiana współczynnika klikalności z 0,43% do 2,17%

– Kampanie remarketingowe uruchomiliśmy w momencie uzupełnienia list odbiorców odpowiednio dopasowanymi użytkownikami.

Użytkowników podzieliliśmy na:

  1. Użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka ale nie dokonali zakupu
  2. Użytkowników, którzy oglądali dany produkt powyżej 10 sekund.
  3. Użytkowników, którzy przeglądali więcej niż jeden produkt z danej kategorii

Działania remarketingowe osiągnęły ROAS na poziomie 932%

Zwiększenie skali sprzedaży

Po czterech miesiącach współpracy udało nam się wygenerować bardzo dużą sprzedaż i procentowo Google Ads stało się numerem jeden w generowaniu sprzedaży.

Klient postanowił wygenerować kolejne źródło konwersji i postawiliśmy na kampanie płatne w wyszukiwarce Bing.

W panelu Bing Ads uruchomiliśmy kampanie w sieci wyszukiwania na podstawie najbardziej rentownych słów kluczowych w kampanii Google Ads.

W trzech pierwszych miesiącach działań kanał ten wygenerował przychody w wysokości ok. 45 000zł

Z klientem współpracujemy do dnia dzisiejszego i pracujemy obecnie nad użytkownikami powracającymi. W tym celu jesteśmy w trakcie przygotowywania się do rozpoczęcia kampanii w systemie Criteo.

 

 

 

Potrzebujesz wsparcia w marketingu?

Skorzystaj z darmowej konsultacji