Od audytu po wdrożenie nowych kanałów sprzedażowych
Wyzwania
- Audyt konta
- Poprawa rentowności kampanii
- Zwiększenie skali sprzedaży
Audyt konta Google Ads
W pierwszej kolejności przeprowadziliśmy audyt konta a kluczowe wnioski wynikające z audytu to:
– Błędnie dobrane dopasowania słów kluczowych (dopasowania słów z modyfikatorem „przybliżonym” generowały 78% kosztów a przynosiły tylko 16% przychodów)
– Współczynnik klikalności kampanii produktowych na poziomie 0,43%. Kampanie produktowe generowały ROAS na poziomie 360% a kampania pod tym kątem była liderem w stosunku do pozostałych.
– Brak prowadzonych działań remarketingowych.
Poprawa rentowności kampanii
– Słowa kluczowe z modyfikatorem „przybliżonym” zmieniliśmy na słowa z modyfikatorem „ścisłe”. Takie działanie pozwoliło nam ograniczyć niepotrzebne koszty kampanii, które przeznaczyliśmy na działania remarketingowe
– Na współczynnik klikalności kampanii mogło wpływać kilka rzeczy takich jak np. zdjęcie, tytuł, brand sklepu czy cena. W tym przypadku okazało się jak udało nam się potwierdzić z właścicielem sklepu, że produkty w większości sprzedawców brane są z tej samej dystrybucji i są automatycznie importowane do sklepu.
W porozumieniu z właścicielem sklepu postanowiliśmy zmniejszyć cenę produktów o 1 zł (średnia cena produktu w sklepie to 119 zł)i tym prostym sposobem udało nam się te produkty wyróżnić.
Efekt?
Zmiana współczynnika klikalności z 0,43% do 2,17%
– Kampanie remarketingowe uruchomiliśmy w momencie uzupełnienia list odbiorców odpowiednio dopasowanymi użytkownikami.
Użytkowników podzieliliśmy na:
- Użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka ale nie dokonali zakupu
- Użytkowników, którzy oglądali dany produkt powyżej 10 sekund.
- Użytkowników, którzy przeglądali więcej niż jeden produkt z danej kategorii
Działania remarketingowe osiągnęły ROAS na poziomie 932%
Zwiększenie skali sprzedaży
Po czterech miesiącach współpracy udało nam się wygenerować bardzo dużą sprzedaż i procentowo Google Ads stało się numerem jeden w generowaniu sprzedaży.
Klient postanowił wygenerować kolejne źródło konwersji i postawiliśmy na kampanie płatne w wyszukiwarce Bing.
W panelu Bing Ads uruchomiliśmy kampanie w sieci wyszukiwania na podstawie najbardziej rentownych słów kluczowych w kampanii Google Ads.
W trzech pierwszych miesiącach działań kanał ten wygenerował przychody w wysokości ok. 45 000zł
Z klientem współpracujemy do dnia dzisiejszego i pracujemy obecnie nad użytkownikami powracającymi. W tym celu jesteśmy w trakcie przygotowywania się do rozpoczęcia kampanii w systemie Criteo.