Kampanie Google Ads dla firm cateringowych. Jak prowadzić je dobrze?

Rynek cateringu w Polsce wciąż rośnie. W 2022 roku w branży działa ok 850 firm*. (źródło) .
Jak wygrać z tak liczną konkurencją? Oprócz jakości produktów, logistyki czy obsługi klienta, marketing to jeden z kluczowych czynników sukcesu.

Tutaj prym wiodą kampanie Google Ads, które pomagają trafić dokładnie do klienta poszukującego usług cateringu.
W tym artykule pokazujemy zasady, jakimi należy się kierować prowadząc kampanie w tej branży, oraz pokazujemy praktyki poparte sukcesami naszych klientów.

Ustal co wyróżnia Cię na tle konkurencji

Branża cateringu jest mocno zróżnicowana, dlatego koniecznie należy wyróżnić grupę docelową. Rekomendujemy rozpocząć research od porównania cen cateringu wśród co najmniej kilku dostawców w Twoim mieście.

Czy możesz określić swój catering jako stosunkowo tani, czy raczej będzie on w grupie premium? W jakich dietach się specjalizujesz? Może wyróżnia Cię dostęp do najświeższych produktów, lub produktów specyficznych np orientalnych, których nie posiada Twoja konkurencja?

Rozdziel swoje działania na kampanie kierowane do klientów biznesowych i indywidualnych. W inny sposób będziesz docierać z ofertą cateringu na imprezy, a inną w ofercie dla zapracowanych osób chcących codziennie spożywać zdrowe posiłki.

Kiedy ustalisz te elementy, możesz dopiero przystąpić do realizacji kampanii.

Wybierz rodzaj kampanii

Na początku działań rekomendujemy dotarcie do potencjalnych klientów poprzez kampanie w wyszukiwarce. W tym celu na etapie tworzenia kampanii wybieramy kampanię w sieci wyszukiwania:

W trakcie tworzenia kampanii w sieci wyszukiwania nie zapomnij o podaniu numeru telefonu. W branży cateringu duża część klientów będzie wolała zadzwonić i zapytać o szczegóły.
Zwróć uwagę na geolokalizację i dane demograficzne

Tutaj znajduje się kilka istotnych elementów, które łatwo pominąć. Upewnij się, że Twoje reklamy kierowane są na  grupy wiekowe Twoich klientów. Sprawdź też ustawienia lokalizacji. Google Ads daje nam możliwość ograniczenia targetowania do określonego obszaru. Mamy do wyboru opcję kierowania reklam w promieniu wokół wybranego punktu na mapie, lub na całe miasta lub województwa.

Ważny detal: w ustawieniach lokalizacji wybierz opcję “osoby, które obecnie znajdują się w wybranych przez Ciebie lokalizacjach, lub regularnie w nich bywają” to pozwoli wyświetlać się tylko osobom faktycznie mieszkającym w danym miejscu na stałe, a nie np przebywającym służbowo. Domyślnie w systemie zaznaczona jest druga opcja, przez co reklamy mogą wyświetlać się użytkownikom będącym poza wybraną przez nas lokalizacją

 

Wykorzystaj pozytywne opinie

W treściach naszych reklam warto wykorzystać pozytywne opinie. W branży takiej jak catering, klienci szczególnie często podejmują decyzją na podstawie doświadczeń innych. Dobrym pomysłem, zwłaszcza na początku, jest oferowanie dodatkowych rabatów w zamian za wystawienie pozytywnej opinii na temat naszego cateringu.

Skonfiguruj śledzenie konwersji

Bardzo istotny element. Często spotykamy się z sytuacją, kiedy konwersje nie są właściwie skonfigurowane, co w praktyce nie pozwala na skuteczną optymalizację kampanii. Dodatkowo w 80% przypadków konta posiadające konwersje, ograniczają się do podstawowych celów, jak dokonanie zakupu czy wybór połączenia telefonicznego.

Z naszego doświadczenia wynika, że jest to zbyt mało, aby móc optymalnie sprofilować idealnego klienta. Rekomendujemy rozbudowę analityki o mikrokonwersje.

Zadbaj o rozszerzenia reklam

Przy dużej ilości konkurencji liczy się dla nas koszt każdego kliknięcia. Jednym ze sposobów na jego obniżenie jest uzyskanie wysokiego wyniku jakości reklam. Poprzez dodanie wszystkich możliwych rozszerzeń, nie tylko obniżymy nasze średnie cpc, ale też wykorzystamy okazję do przekazania większej ilości informacji naszym potencjalnym klientom.


Przykładowe rozszerzenia reklamy

 

Pracuj nad dopasowaniem słów kluczowych do produktu i intencji użytkownika

Sposobów na jakie użytkownicy szukają usług cateringu dietetycznego jest mnóstwo. Wyświetlając reklamy w Google ustalasz jeden z 3 typów dopasowania słowa kluczowego.
Spójrzmy na przykład na słowo catering dietetyczny
Możemy je dodać do kampanii w jednym z 3 rodzajów dopasowań:

Dopasowanie przybliżone: dopasowanie, przy którym Google może dobrać frazy bardzo luźno związane z naszym słowem kluczowym. Mogą być to synonimy, a nawet nazwy konkurencji, (na które możemy się wyświetlać ale radzimy robić to poprzez osobną kampanię)

w ten sposób nasze słowo catering dietetyczny może wyświetlać się na przykład na zapytania:

-szklarnia smaku (nazwa jednej z firm cateringowych)
-catering żłobkowy
-jaki catering na imprezę

jak widać jest to bardzo luźny typ dopasowania, przez co zazwyczaj nie rekomendujemy jego stosowania, a zwłaszcza na początku

dopasowanie do wyrażenia: drugi typ dopasowania, przy którym reklama będzie wyświetlać się na słowa, które zawierają wybrane słowo, nawet jeżeli jest ono elementem dłuższego zdania. Zasadą jest, że zapytanie musi zawierać nasze słowo kluczowe. Tym samym przy dopasowaniu do wyrażenia, wyświetlimy się na hasła:

-tani catering dietetyczny
-catering dietetyczny Warszawa body chief
-catering dietetyczny opinie

dopasowanie ścisłe: trzeci typ dopasowania, pozwala na najbardziej precyzyjne dotarcie do klienta, chociaż w chwili obecnej Google również w tym typie dopasowania wprowadził zmiany.
Wprowadzając nasze słowo catering dietetyczny w dopasowaniu ścisłym, możemy wyświetlić się dokładnie na takie zapytanie, ale też np na hasło “cateringi dietetyczne”.

Różnica jest wydaje się nieznacząca, ale jeśli zastanowimy się nad intencją klienta, może mieć duży wpływ na konwersję po tym zapytaniu.
Osoba wpisująca zapytanie w liczbie mnogiej, może być bardziej zainteresowana porównaniem kilku ofert i być na wcześniejszym etapie podejmowania decyzji zakupowej.

Porada: Raport wyszukiwanych haseł pozwoli nam na sprecyzowanie zapytań na jakie będziemy wyświetlać nasze reklamy

Analizując raport, możemy zauważyć, że część zapytań posiada bezpośrednią intencję zakupową, a część może być pytaniami wskazującymi, że użytkownik jest na wyższym etapie lejka i przechodzenie do sprzedaży produktu nie jest jeszcze dobrym pomysłem.
Po analizie kampanii prowadzonej dla jednej z firm, zdecydowaliśmy się na wydzielenie słów o bezpośredniej intencji zakupowej do osobnej kampanii, natomiast, dla słów związanych z ogólnymi zapytaniami przygotowaliśmy osobne tematy na blogu.

Lista zawierająca wykluczające słowa kluczowe została dodana do kampanii znajdujących się w dole lejka sprzedażowego

W ten sposób odbiorcy nie byli atakowani nachalnym przekazem reklamowym. Dla osób odwiedzających bloga utworzyliśmy nowe listy remarketingowe, aby dotrzeć do nich z dedykowanym przekazem w późniejszym czasie. Tak wdrożone zmiany pozwoliły na obniżenie średniego cpc o 0,40 zł. W ten sposób małe zmiany w kosztach,  automatycznie przełożyły się na rentowność kampanii.


 

Wykorzystaj pełnię możliwości kampanii Google Ads dla cateringu.

Biznes cateringowy sam w sobie wymaga poświęcenia uwagi. Jeżeli chcesz zdobywać klientów za pomocą kampanii Google Ads, może to kosztować wiele wysiłku i zdobywania wiedzy.

W E-lions przeprowadziliśmy już setki kampanii. W tym dla branży cateringowej. Przychody u jednego z naszych klientów z branży cateringu wzrosły o 23% już po dwóch miesiącach współpracy.
Służymy naszą wiedzą i doświadczeniem zdobywanym latami.

Zapraszamy do kontaktu.