Czy da się zwiększyć przychody sklepu o prawie 800 tyś złotych w ciągu roku?

Jak najbardziej! Zobacz jak to zrobiliśmy.

0 %
Więcej transakcji
0
Wzrostu przychodów

 

O Kliencie

Charlotte Fashion to polski butik oferujący odzież damską. Sprzedaż sklepu w 100% odbywa się w internecie. W asortymencie sklepu znajdują się produkty takie jak sukienki, bluzki, body, legginsy, spodnie i kurtki.

Z zapytaniem o działania marketingowe zwrócił się do nas właściciel sklepu, Łukasz.


Wyzwanie:

 W momencie w którym rozpoczęliśmy współpracę firma Charlotte Fashion borykała się ze stagnacją w sprzedaży. Kolejne współprace z agencjami nie przynosiły poprawy wyników.

Pomimo zwiększenia budżetów, skala przychodów utrzymywała się na tym samym poziomie. Naszą współpracę rozpoczęliśmy wraz z początkiem roku 2021.

Po wstępnej analizie, zlokalizowaliśmy najważniejsze problemy sklepu. Były to:

❌ Niski współczynnik konwersji na stronie. Na bazie naszych doświadczeń określiliśmy, że jest on poniżej średniej dla sklepów działających w tej samej branży i o podobnym asortymencie.

❌ Zbyt niskie przychody przypadające na jednego użytkownika w czasie (niskie Lifetime Value klientów)

❌ Niską dywersyfikację źródeł ruchu.

Na podstawie zgromadzonych wniosków zlokalizowaliśmy 3 obszary w których należało wprowadzić zmiany, aby sprzedaż mogła ruszyć z miejsca:

Element pierwszy: poprawa współczynnika konwersji

Działania w tym obszarze rozpoczęliśmy od audytu UX. Na jego podstawie wprowadziliśmy zmiany w wyglądzie kart produktów, koszyka i procesu zakupowego. Wprowadzone zmiany testowaliśmy przeprowadzając testy A/B


Element drugi: zwiększenie lifetime value klienta

Zmieniliśmy sposób interakcji użytkowniczek/ów ze sklepem. Wprowadzone zmiany to przede wszystkim:

  • Wdrożenie narzędzia marketing automation
  • Podzielenie bazy użytkowników na segmenty
  • Przygotowanie szeregu automatyzacji dla każdego z nich

Element trzeci: dywersyfikacja źródeł ruchu

  • Stworzenie od podstaw nowej struktury kampanii Google Ads
  • Rozszerzenie działań prowadzonych w kampaniach na Facebook
  • Opracowanie długofalowej strategii pozycjonowania i jej egzekucja


Efekty wprowadzonych zmian

Dzięki systematycznej pracy, podjęte przez nas działania pozwoliły na osiągnięcie spektakularnych wzrostów w stosunku tego samego okresu w poprzednim roku:

Liczba transakcji wzrosła o 33% a przychodów o 34%

Ilość przychodów wzrosła w analogicznym okresie z 2 314 687 zł do 3 110 918 zł..
 

Tym samym przychody sklepu wzrosły o 795 631 zł!

To nie wszystko..

Nasze sukcesy się na tym nie kończą. Na dzień 24 Października 2022, nadal notujemy dwucyfrowe wzrosty

Przychody w stosunku do 2021 roku rosną o 16%

Kilka słów na koniec

Przykład kampanii prowadzonych dla tego klienta, pokazuje jak wprowadzając wiele pozornie niewielkich zmian, możemy mieć ogromny wpływ na końcowy sukces w ecommerce. Najważniejsze, aby zmiany były dobrze przemyślane, a następnie wprowadzone w spójny i kontrolowany sposób.

Dzięki naszym działaniom, sklep notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów już drugi rok z rzędu. To wszystko zachowując ten sam ROAS.

Potrzebujesz wsparcia w marketingu?

Skorzystaj z darmowej konsultacji

Co mówią nasi klienci?