Czy da się zwiększyć przychody sklepu o prawie 800 tyś złotych w ciągu roku?
Jak najbardziej! Zobacz jak to zrobiliśmy.
O Kliencie
Charlotte Fashion to polski butik oferujący odzież damską. Sprzedaż sklepu w 100% odbywa się w internecie. W asortymencie sklepu znajdują się produkty takie jak sukienki, bluzki, body, legginsy, spodnie i kurtki.
Z zapytaniem o działania marketingowe zwrócił się do nas właściciel sklepu, Łukasz.
Wyzwanie:
W momencie w którym rozpoczęliśmy współpracę firma Charlotte Fashion borykała się ze stagnacją w sprzedaży. Kolejne współprace z agencjami nie przynosiły poprawy wyników.
Pomimo zwiększenia budżetów, skala przychodów utrzymywała się na tym samym poziomie. Naszą współpracę rozpoczęliśmy wraz z początkiem roku 2021.
Po wstępnej analizie, zlokalizowaliśmy najważniejsze problemy sklepu. Były to:
❌ Niski współczynnik konwersji na stronie. Na bazie naszych doświadczeń określiliśmy, że jest on poniżej średniej dla sklepów działających w tej samej branży i o podobnym asortymencie.
❌ Zbyt niskie przychody przypadające na jednego użytkownika w czasie (niskie Lifetime Value klientów)
❌ Niską dywersyfikację źródeł ruchu.
Na podstawie zgromadzonych wniosków zlokalizowaliśmy 3 obszary w których należało wprowadzić zmiany, aby sprzedaż mogła ruszyć z miejsca:
Element pierwszy: poprawa współczynnika konwersji
Działania w tym obszarze rozpoczęliśmy od audytu UX. Na jego podstawie wprowadziliśmy zmiany w wyglądzie kart produktów, koszyka i procesu zakupowego. Wprowadzone zmiany testowaliśmy przeprowadzając testy A/B
Element drugi: zwiększenie lifetime value klienta
Zmieniliśmy sposób interakcji użytkowniczek/ów ze sklepem. Wprowadzone zmiany to przede wszystkim:
- Wdrożenie narzędzia marketing automation
- Podzielenie bazy użytkowników na segmenty
- Przygotowanie szeregu automatyzacji dla każdego z nich
Element trzeci: dywersyfikacja źródeł ruchu
- Stworzenie od podstaw nowej struktury kampanii Google Ads
- Rozszerzenie działań prowadzonych w kampaniach na Facebook
- Opracowanie długofalowej strategii pozycjonowania i jej egzekucja
Efekty wprowadzonych zmian
Dzięki systematycznej pracy, podjęte przez nas działania pozwoliły na osiągnięcie spektakularnych wzrostów w stosunku tego samego okresu w poprzednim roku:
Liczba transakcji wzrosła o 33% a przychodów o 34%
Ilość przychodów wzrosła w analogicznym okresie z 2 314 687 zł do 3 110 918 zł..
Tym samym przychody sklepu wzrosły o 795 631 zł!
To nie wszystko..
Nasze sukcesy się na tym nie kończą. Na dzień 24 Października 2022, nadal notujemy dwucyfrowe wzrosty
Przychody w stosunku do 2021 roku rosną o 16%
Kilka słów na koniec
Przykład kampanii prowadzonych dla tego klienta, pokazuje jak wprowadzając wiele pozornie niewielkich zmian, możemy mieć ogromny wpływ na końcowy sukces w ecommerce. Najważniejsze, aby zmiany były dobrze przemyślane, a następnie wprowadzone w spójny i kontrolowany sposób.
Dzięki naszym działaniom, sklep notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów już drugi rok z rzędu. To wszystko zachowując ten sam ROAS.