Case study - ROAS 720% w branży CBD

0 %
ROAS
0
przychodu z kampanii Google Ads

Kluczowe wyzwania 

  1. Uruchomienie kampanii Google Ads 
  2. Utrzymanie rentowności kampanii 

Uruchomienie kampanii Google Ads – czy to jest wyzwanie?

W przypadku produktów CBD jak najbardziej ponieważ kannabidiol znajduje się na liście niezatwierdzonych produktów farmaceutycznych i suplementów w Google. 

Podejście do stworzenia kampanii wg. szablonowych działań prawdopodobnie nie przyniesie żadnych korzyści ze względu na to, że źle przygotowane reklamy zostaną odrzucone a konto w najgorszym przypadku może zostać zablokowane. 

Przygotowania do uruchomienia kampanii rozpoczęliśmy od przesłania naszych rekomendacji do klienta odnośnie zawartości sklepu internetowego. 

Warto wspomnieć o tym, że ograniczenia nakładane na reklamy utrudniają osiągniecie zadowalającego ROAS. Nam udało się zrealizować cel klienta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, przeczytaj nasz artykuł odpowiadający na pytanie “jaki roas jest dobry

Po wdrożeniu zmian w sklepie przystąpiliśmy do uruchomienia kampanii Google Ads. 

Kampanie, które zostały uruchomione w pierwszej kolejności to:

  • Kampanie w sieci wyszukiwania 
  • Kampanie w sieci reklamowej 
  • Kampanie wideo 

Kampanie w sieci wyszukiwania trafiały do użytkowników, którzy szukali nowego produktu. Choć stawki za kliknięcie w tej branży są dość wysokie to aby uzyskać odpowiednią rentowność udało nam się dobrać kilka fraz z długim ogonem, które osiągały dość wysoką skuteczność. 

To źródło służyło głównie do pozyskiwania nowych klientów.

Kolejnym etapem działań była lojalizacja klientów. Wiedząc, że średnia wystarczalność oferowanych przez firmę produktów to jeden miesiąc, postanowiliśmy przygotować dla stałych klientów specjalne kampanie zarówno w formie wideo jak i w sieci graficznej. 

Dla stałych klientów generowane były specjalne kody promocyjne, które skutecznie pomagały w dopięciu ponownej sprzedaży. 

Komunikację ze specjalnymi rabatami uruchomiliśmy 20 dni po zakupie danego produktu kiedy to właśnie klient wg. danych z Google Analytics zaczynał powoli się rozglądać za nowym produktem. 

Dzięki przeprowadzonym działaniom, udało nam się w ciągu 12 miesięcy osiągnąć:

  • Przychody w wysokości 139 000 zł 
  • ROAS na poziomie 720%

 

Prowadzisz sklep z produktami z CBD?

Wiemy jak zwiększyć sprzedaż w tej trudnej branży!