Poprawa współczynnika konwersji e-commerce o 86,32% w sklepie Caffesima.pl
Cafessima to sklep internetowy, w którym można nabyć wysokiej klasy kawę w kapsułkach w bardzo atrakcyjnych cenach. Klient zgłosił się do ponieważ coraz bardziej zaczął odczuwać spadek skuteczności w kampaniach Google Ads. Naszym zadaniem było obniżenie kosztu kampanii zachowując przy tym odpowiednie przychody z reklam.
Kluczowe wyzwanie:
Poprawa rentowności kampanii Google Ads
Przeprowadzenie audytu kampanii Google Ads
Zanim wprowadziliśmy jakiekolwiek zmiany w kampaniach, postanowiliśmy przeprowadzić audyt konta Google Ads.
W trakcie tworzenia audytu zaobserwowaliśmy kilka rzeczy, które wymagały pilnej poprawy a były to:
- Kampanie produktowe wyświetlane były na dość ogólne frazy, które nie generowały zadowalających efektów a przyniosły spore koszty co wynikało z danych historycznych.
- Zduplikowane słowa kluczowe (w kampaniach w sieci wyszukiwania zaobserwowaliśmy podobne słowa w dopasowaniu “do wyrażenia” co powodowało dość nietypową sytuację. Na podobne frazy wyświetlały się na przemian dwie reklamy z adresami URL innych produktów przez co do potencjalnego klienta nie zawsze trafiała odpowiednia podstrona produktu.
- Wyniki jakości słów kluczowych, które wymagały poprawy.
Realizacja działań
W pierwszej kolejności skupiliśmy się na wykluczeniu nierentownych zapytań w kampaniach produktowych. Dodatkowo utworzyliśmy listę słów wykluczających mającą na celu zapobiegnięcie w przyszłości wyświetlaniu się reklam w miejscach, w których wyświetlenie ich nie przyniosłoby żadnych korzyści.
Następnym krokiem było dopasowanie słów kluczowych do odpowiednich reklam oraz podstron produktów. Aby sprecyzować kierunek reklam wykluczyliśmy z grup reklam końcówki zapytań, które wskazywały na to jakiego konkretnie produkty szukał klient. W efekcie końcowym w kampaniach w sieci wyszukiwania zaobserwowaliśmy znaczący spadek współczynnika odrzuceń.
Kolejną rzeczą, która pozytywnie odbiła się na wynikach konta była poprawa kampanii w sieci wyszukiwania. Spersonalizowane treści pod odpowiednio dobrane słowa kluczowe znacząco poprawiły CTR kampanii co w efekcie końcowym przełożyło się na obniżenie średniego kosztu za kliknięcie reklamy.
Wymienione działania to zaledwie część prac jakie przeprowadziliśmy na koncie natomiast te działania w największym stopniu przyczyniły się do realizacji założonego celu.
Wyniki kampanii z 6 miesięcy w zestawieniu rok do roku
Współczynnik konwersji e-commerce poprawił się o 86,32%
Pomimo obniżonego kosztu reklamy o 36,03%, przychody wzrosły o 14,87%
Współczynnik odrzuceń zmalał o 39,20%