125% więcej transakcji dla sklepu z branży erotycznej
O kliencie:
Naszym klientem jest sklep internetowy oferujący szeroki asortyment gadżetów erotycznych. Klient skontaktował się z nami, ponieważ otrzymał rekomendacje od jednego z naszych klientów, również posiadającego sklep online.
Wyzwanie:
Sklep posiadał pewną ilość regularnie kupujących klientów, natomiast właściciele mieli problem ze skalowaniem sprzedaży. Ruch na stronie pochodził głównie z fanpage na facebooku i instagramie. Próby rozszerzenia źródeł pozyskiwania klientów o dodatkowe kanały nie przynosiły efektów. Klient w pewnym momencie dotarł do momentu w którym żadne działania nie przynosiły wzrostu sprzedaży.
Firma potrzebowała sposobu na zwiększenie ilości klientów. Sprawy nie ułatwiał charakter branży. Dotychczasowe próby prowadzenia kampanii kończyły się blokadami kont reklamowych.
Kampanie w Google Ads dla branży erotycznej. Czy to możliwe?
Sklepy z akcesoriami dla dorosłych mają w Google Ads niełatwy orzech do zgryzienia i jest to fakt. Natomiast nie jest prawdą często powtarzany mit o tym, że sklepu erotycznego nie można reklamować w Google i na Facebooku.
Jak pokazuje nasz przykład, zdecydowanie da się to zrobić.
Pierwszy miesiąc współpracy poświęciliśmy na dopracowywanie kampanii metodą prób i błędów. Mimo początkowych odrzuceń produktów ostatecznie zoptymalizowaliśmy plik produktowy w google merchant center. Dzięki temu wyświetlanie się kampanii produktowych okazało się możliwe.
Środowisko Google Ads wykorzystaliśmy do wyświetlania reklam nie tylko w dole lejka sprzedażowego. Zastosowaliśmy też kampanie wideo na YouTube, oraz w sieci reklamowej. Przy odpowiednim know how jest to jak najbardziej możliwe.
Większa ilość kanałów marketingowych przełożyła się na wzrost ruchu. W kolejnym kroku postanowiliśmy przyjrzeć się doświadczeniu użytkowników ze stroną
Audyt i wdrożenie poprawek UX
Na początku zdecydowaliśmy się wdrożyć narzędzie Hotjar, aby przyjrzeć się zachowaniom użytkowników po wejściu na stronę. To w połączeniu z analizą danych w google analytics pozwoliło nam na wysnucie kilku hipotez. Wszystkie uwagi zawarliśmy w przygotowanym przez nas audycie UX.
W pliku wyszczególniliśmy główne elementy do poprawy. Dotyczyły one:
sposobu przedstawienia informacji o produktach
opisów kategorii
mechanizmów up-sellingu i cross-sellingu
intuicyjności procesu zakupowego
dostępnych metod płatności
Podsumowanie
W toku naszej współpracy wdrożyliśmy następujące zmiany:
realizacja kampanii w Google Ads
stworzenie lejka sprzedażowego zawierającego kampanie wideo, kampanie graficzne, oraz produktowe
optymalizacja UX witryny
Wprowadzone zmiany zaowocowały wysokimi wzrostami ilości transakcji i przychodów: